Change by Communication
Communicatie bij verandering
Hoe kan Communicatie vanuit haar professionele rol een bijdrage leveren aan de wereld van morgen? En aan organisaties van morgen? De grote maatschappelijke opgaven waar we voor staan vragen om een andere manier van kijken naar het vak Communicatie. Communicatie die zich richt op meervoudige waarde-creatie. Het creëren van financieel-economische waarde gaat hierbij hand in hand met het realiseren van sociaal-maatschappelijke en ecologische waarde. Maar ook communicatie die de belangen van stakeholders in beeld brengt, ook die niet voor hun eigen belang kunnen opkomen zoals de natuur of toekomstige generaties. Communicatie bij verandering gaat vooral over luisteren, begrijpen en positie kiezen en het meenemen van stakeholders tijdens het veranderproces. Dit raakt de kern van alle actuele ontwikkelingen, van kleine betekenisvolle veranderingen, tot grote transitievraagstukken en transformaties van organisaties.
Zo kunnen we gezamenlijk kleine en grote veranderingen in gang zetten. Het liefst vandaag.
Ons beeldmerk is gebaseerd op de scarabee. De scarabee is een van dé symbolen van het oude Egypte, het is het symbool voor ontstaan, scheppen en transformeren.
In engere zin was de scarabee het symbool van de god Chepri, de verpersoonlijking van de opkomende zon. De naam Chepri stamt van van het oud-Egyptische woord voor 'worden' en 'ontwikkelen' ("cheper"). Het was zijn taak om de zon iedere ochtend richting oostelijke horizon te duwen.